Het Team

Umut heeft sales en marketing gestudeerd aan de Hanzehogeschool in Groningen. Sinds 2006 werkt hij binnen de recruitment sector. Zijn eerste recruitment ervaring was bij een internationaal beursgenoteerd bedrijf, waar Umut al op zijn 24e een team leidde van 8 recruitment consultants. Bij dit bedrijf heeft hij meerdere successen behaald, maar hij merkte dat het daar vooral om het commercieel resultaat ging. Terwijl dit nooit het het doel kan zijn wanneer je te maken hebt met carrières . Umut is van mening dat wanneer je focust op meerwaarde leveren commercieel succes automatisch volgt.

 

“Binnen recruitment is het enorm belangrijk dat er goed geluisterd wordt naar wat de klant wil. In ons vakgebied heb je een klant aan twee kanten. Daarom is het nóg belangrijker dat je empathisch vermogen hebt. Het komt regelmatig voor dat de klant of de werkzoekende jouw advies nodig heeft. Daarom moet je als recruiter niet alleen empathisch zijn, maar ook zeer kundig. Je moet jezelf ontwikkelen met kennis over de markt, de type bedrijven, management stijlen, etc. Het is een ambacht waar ieder proces uniek is. Ik vergelijk het vaak met topsport, waar je iedere dag een prestatie moet leveren voor de volle 100%. Goed is soms niet goed genoeg. Het streven is daarom om geweldig te zijn. Het gaat immers om de toekomst van bedrijven en carrières. Als recruiter moet je beseffen dat het belang van deze partijen van jou afhangt. De uiteindelijke beslissing maken onze klanten. Wij als recruiters moeten alle partijen zo goed mogelijk faciliteren dat ze de beste keuze kunnen maken voor de lange termijn. Zelfs als dit betekent dat de betrokken partijen niet met elkaar verder zouden moeten gaan.”